Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać drogą elektroniczą porady dotyczące zdrowego trybu życia, nowości na rynku farmaceutycznym, lub interesują Cię tematy okołomedyczne w poniższe pole wpisz swój adres e-mail.

Baza wiedzy

Nasi partnerzy

Najczęściej szukane
zobacz wszystkie szukane wyrażenia


Co musisz wziąć pod uwagę, szukając dobrego gabinetu stomatologicznego

data dodania artykułu: 01 luty 2010 źródło: biomedical.pl

Wbrew pozorom zapach i muzyka odgrywają tak samo ważną rolę w wyborze stomatologa, co wyposażenie gabinetu, zwłaszcza, jeśli pacjent stawia na komfort zabiegu lub ma złe wspomnienia z przeszłości. Dlatego stomatolodzy coraz więcej i chętniej inwestują w rozwój gabinetów i ich wizerunek. - W ciągu 20 lat stomatologia rozwinęła się, ewoluując w



Dziś podanie znieczulenia nie musi być bolesne, a w gabinecie nie towarzyszy nam nieprzyjemny zapach - mówi lek. stom. Wojciech Fąferko z katowickiego Dentim clinic. Jak zatem znaleźć taki przyjazny nam gabinet? Dentim clinic daje pacjentom poszukującym swojego gabinetu parę wskazówek.

Chcemy pokazać pacjentowi, na co powinien zwracać uwagę już od samego wejścia do gabinetu, a nawet już na etapie przeglądania Internetu. Leczenie stomatologiczne dla wielu wciąż wiąże się ze strachem i oporem, dlatego ważne jest żeby wybrać dla siebie gabinet, w którym będziemy czuć się komfortowo i do którego będziemy wracać bez strachu - mówi lek. stom. Wojciech Fąferko właściciel Centrum Implantologii i Ortodonci Dentim clinic. Na co więc zwrócić uwagę, podejmując decyzję o wyborze gabinetu stomatologicznego?

ZAPACH. Swąd borowania to nie perfuma. Z badań przeprowadzonych przez Dentim clinic w kwietniu 2009 roku przy okazji akcji edukacyjnej Stop dentofobii wynika, że aż 20% pacjentów ma negatywny stosunek do stomatologa właśnie z powodu zapachu. - Potężny odsetek pacjentów zwraca uwagę na ten z pozoru błahy czynnik. Nieprzyjemny zapach gabinetu wielu pacjentów pamięta jeszcze z dzieciństwa. Wspominają często, że towarzyszy on im nawet parę dni po wyjściu z gabinetu - wspomina lek. stom. Wojciech Fąferko. Na szczęście z tym problemem radzi sobie już coraz więcej gabinetów. Używanie nowoczesnych, bezzapachowych materiałów stomatologicznych, cyrkulacja powietrza plus aromaterapia robią swoje. Dziś wchodząc do gabinetu zamiast zapachu borowania wita nas cytryna, leśna polana, egzotyczna wanilia. - W Dentim clinic zmieniamy zapachy wraz z porami roku, a także w zależności od gabinetu dopasowujemy je do wystroju i charakteru lekarza - mówi doktor Fąferko.

WNĘTRZE. Wszędobylskie kafelki, plakaty na zielonych ścianach? Niekoniecznie... - Architekt, plastyk, dekorator wnętrz to dziś osoby niezbędne, kiedy decydujemy się przygotować własny gabinet stomatologiczny tak, aby był przyjazny dla odwiedzających go pacjentów. Dobrze zaprojektowane wnętrze, przypominające jednak wciąż wnętrze gabinetu sprawi, że pacjent będzie czuł się w nim komfortowo, a co najważniejsze będzie do niego wracał. Jaki jest, więc dziś idealny wizerunek wnętrza gabinetu stomatologicznego? - Medycznie, ale miękko, odpowiada Fąferko. - Chodzi o to, żeby połączyć te dwa kontrastujące ze sobą elementy. Bardziej istotne od wystroju nowoczesnego gabinetu, gdzie zawsze będą monitory, fotele i sprzęt medyczny jest to jak wygląda poczekalnia. Kluczowe jest tutaj światło, świeże cięte kwiaty. - Pacjenci coraz częściej czekając na wizytę mogą poczytać świeżą prasę, porozmawiać z recepcjonistką, pooglądać slajdy z podróży lub skorzystać z laptopa z bezprzewodowym dostępem do Internetu. To relaksuje - dodaje.

MUZYKA. Chillout i smooth jazz, ewentualnie zen pomogą w stresie - Skoro już mowa o relaksie, to nic tak dobrze nie robi przed wizytą u stomatologa jak... muzyka. I chociaż, póki co nikt nie wpadł na pomysł, żeby wydawać składankę stomatologiczną, to coraz więcej gabinetów stosuje muzyczne umilacze. Do najpopularniejszego repertuaru należy chillout i smooth jazz. Dziś, w co drugim gabinecie pacjenci przed wizytą słuchają muzyki albo radia. - Stres przed wizytą plus cisza w poczekalni źle wpływają na pacjenta, muzyka w poczekalni, a nawet podczas zabiegu, płynąca z głośnika albo słuchawek pozwala rozładować towarzyszące wizycie napięcie - mówi Fąferko.

PERSONEL. Recepcjonistka lub recepcjonista najlepszą reklamą gabinetu - Wygląd, zapach i muzyka nie pomogą, jeśli za kontuarem recepcji spotkamy niemiłą osobę. Dziś personel placówki medycznej, kompetentny musi być zarówno w tematyce medycznej, jak w kontakcie z pacjentem. - Pracownicy naszego gabinetu mają zawsze wcześniejszy kontakt z pacjentem, niż lekarze. To od nich w dużym stopniu zależy, czy pacjent będzie czuł się komfortowo w klinice - mówi Fąferko.